התקשרו עכשיו 03-7744322

תאונות במרחב הפרטי

תאונות במרחב הפרטי הן תאונות אשר קורות בכל מיני שטחים אשר שייכים לאנשים או חברות פרטיות כדוגמת: נפילה בקניון, נפילה בתחנת דלק, נפילה בחנות וכיו"ב.
תאונות כאלה עלולות לקרות לנו בכל מקום ובכל זמן. התנהלות נכונה כבר מהשלב הראשוני ביותר תסייע לנפגע לקבל את מלוא הפיצוי.
חשוב מאוד להיות מלווה בעו"ד בקי בתחום בסמוך ככל האפשר למועד התאונה, על מנת לכלכל את הצעדים הבאים.
לשטחים פרטיים כגון: קניון, תחנת דלק ועוד, יש בדרך כלל פוליסת חבות צד שלישי שמבטחת אותם.
כאשר מדובר בנפילה בשטח פרטי השייך לאדם פרטי, חשוב לוודא האם יש לו פוליסת ביטוח צד ג' המבטחת אותו, ובמידה ולא, האם יש לו נכסים הניתנים לעיקול במידה ולא ישלם את פסק הדין.
מה חשוב שנעשה לאחר הנפילה?
  • צילום של המפגע במקום.
  • איסוף טלפונים וכתובות של עדים לתאונה.
  • דיווח למקום על התאונה וקבלת אישור מהם במידת האפשר.
  • צילום הפציעות הגופניות עצמן לרבות צילומים של האזורים החבולים עם הפרצוף של האדם הנפגע.
  • איסוף כל החומר הרפואי הקשור במקרה.
  • איסוף קבלות של הוצאות רפואיות ואחרות.
מחפש עורך דין לתביעות תאונות במרחב הפרטי? פנה עוד היום למשרדנו שהנו בעל ניסיון עתיר בתחום הביטוח.
אנא הזן את השם שלך.
אנא הזן מספר טלפון תקין.
אנא הזן הודעה.

האם תביעה כזו כרוכה בהגשת חוות דעת רפואית?

תשובה זו נחלקת ל-2: 

  1. אם מדובר בנזק רפואי / מוגבלות לצמיתות, דהיינו מקרה של נכות רפואית ואפילו קלה - הגשת התביעה דורשת צירוף של חוות דעת רפואית משפטית. 
  2. אם מדובר בנזק חולף שלא נותרה בגינו מוגבלות כלשהי, הרי שמדובר במו"מ מול הבעלים של המקום ולפיכך לא נדרשת חוות דעת רפואית משפטית

את מי תובעים בתביעות מהסוג הזה?

התשובה תלויה באופן קרות הנזק וחשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין המומחה בתחום. כך למשל נפילה עקב החלקה ממשטח רטוב בקניון ניתן לתבוע את בעלי הקניון ואת חברת הניהול בקניון ובמידת הצורך אף את חברת הניקיון. 

כיצד אוכל לדאוג למקסום הפיצוי עבורי?

ראשית, להיות מלווה על ידי עורך דין בקי בתחום שיוכל לכוון ולכלכל את צעדיך בדרך לקבלת פיצוי מקסימלי. שנית, חשוב לאסוף את כל התיעוד הרפואי הקשור במקרה. שלישית, לדאוג לצלם את מקום המפגע ולאסוף פרטים של עדים שנכחו בזמן התאונה. 

האם כל נפילה מזכה בפיצוי כספי?

אם לנופל לא קרה כל נזק אזי אין מקום לתביעה, ואולם אם קרה נזק כלשהו ולו הקטן ביותר אזי יש מקום לשקול הגשת תביעה. בכל מקרה של התלבטות יש להתייעץ ולא לוותר.  

כיצד נדע איזה סכום לתבוע?

במקרה בו מוגשת תביעה לבית המשפט, בעת הגשת התביעה לא מציינים את סכום התביעה אלא בית המשפט קובע את הסכום, לאחר שהצדדים מגישים תחשיבי נזק.  במקרה בו מדובר בפגיעה קלה אשר לא מוגשת בגינה תביעה לבית המשפט הרי שעורך דין מנוסה בתחום יוכל להעריך את סכום התביעה בהתאם למסמכים הרפואיים שהוצגו בפניו. 

מה שכר טרחת עורך הדין בתאונות במרחב הפרטי?

תשובה זו משתנה בהתאם לעורך הדין, וכיום לוקחים בין 15% ל-25% מסכום הפיצוי. חשוב לזכור שלעיתים הזול עולה יקר, דהיינו תמיד תוכלו למצוא עורכי דין שיתנו לכם מחירים זולים אך אין להם מספיק ידע, כלים וניסיון הדרושים לניהול תביעה מסוג זה.