התקשרו עכשיו 03-7744322

כל מה שחברות הביטוח לא היו רוצות שתדעו

"כל מה שחברות הביטוח לא היו רוצות שתדעו"
כמה פעמים הגשת את/ה או אחד ממכרייך תביעה לחברת הביטוח והיא "למרבה הפלא" נדחתה? בטוחני שנתקלתם בזה לפחות פעם אחת בחיים. התחושה המלווה אותנו במקרים כאלה היא תחושה מרה מאוד, שהרי במשך שנים ארוכות שילמנו לחברות הביטוח השונות סכומי כסף לא מבוטלים עבור פוליסות כאלה ואחרות שבהרבה מן המקרים שכנעו אותנו לרכוש, ואולם ברגע האמת חברות הביטוח מוצאות סיבות שונות ומגוונות לדחות את התביעה שהגשנו. הנה הגיע יום הדין, היום שבו אנו זקוקים למימוש זכותנו בפוליסה ואנו מוצאים עצמנו, בורג קטן שנאבק מול מערכת גדולה ומשומנת היטב.
בהרבה מן המקרים המבוטחים פשוט מוותרים ולא מתמודדים מול חברות הענק. הם חשים שאין להם את הכלים והכוחות להתמודד ולהיאבק או שחברות הביטוח משכנעות אותם שאין להם סיכוי והם מוותרים. המבוטחים חסרי כוחות התמודדות בייחוד לאחר שעברו אירוע טראומטי שממילא גוזל מהם את משאבי כוחות הנפש והגוף.
הסיבות לדחיית התביעה שהגשנו הן שונות ומגוונות, ולהלן נציג רק מספר דוגמאות מועטות להמחשה:
  • מצב רפואי קודם שלא דווח לחברת הביטוח – בהרבה מן המקרים חברות הביטוח מצרפות מבוטחים במקום העבודה לביטוח סיעודי קולקטיבי מבלי לדרוש מילוי של הצהרת בריאות. ברגע האמת כשאדם הופך לסיעודי נזכרות חברות הביטוח לפשפש בתיקו הרפואי של המבוטח ואז מוצאות שם אירועים שונים שקרו לו עליהם לא דיווח לחברת הביטוח ולפיכך לא משלמות לו את תגמולי הביטוח הסיעודי.
  • התיישנות – טענה החביבה על חברות הביטוח. תקופת ההתיישנות בפוליסות השונות עומדת על 3 שנים בלבד, להבדיל מתקופת ההתיישנות לנזקי גוף אחרים הקבועה בחוק ההתיישנות ועומדת על 7 שנים. לא זו בלבד שלחברות הביטוח קיים יתרון עצום בכך שיש להן תקופת התיישנות קצרה יחסית, אלא שחברות הביטוח יודעות לנצל אותה היטב. בהרבה מן המקרים חברות הביטוח מנהלות מו"מ ארוך עם המבוטח בעניין התביעה שהגיש ולעיתים תקופה זו היא כל כך ארוכה עד שחולפת לה תקופת ההתיישנות וחברת הביטוח כמובן ממהרת להוציא מכתב דחייה. המבוטח מבין רק בדיעבד שהמו"מ שניהל עם חברת הביטוח לא עצר את מרוץ ההתיישנות אלא רק הגשת תביעה לבית המשפט עוצרת את המרוץ.
  • חריג בפוליסה – רובנו לא ממש קוראים את הפוליסות שחברות הביטוח שולחות לנו וגם אם אנו מנסים לקרוא לא תמיד אנו מבינים מה כתוב שם.  והנה בהגיע יום הדין, יום שבו אנו נזקקים למימוש זכותנו בפוליסה, חברת הביטוח דואגת להבהיר לנו שבפוליסה שלנו יש חריג ואנו "נופלים בול" על החריג.
חשוב שנדע שאם חברת הביטוח דחתה אותך, זה לא סוף פסוק. חשוב להתייעץ ולשכור את שירותיו של עו"ד המומחה בתחום על מנת לבדוק את מימוש זכויותייך בפוליסה שרכשת. בחלק גדול מן המקרים עו"ד מנוסה יוכל לשנות את רוע הגזירה ולדאוג לכך שחברת הביטוח תשלם לך את הפיצוי המתאים בהתאם לפוליסה שרכשת .

השאר תגובה