התקשרו עכשיו 03-7744322

רשלנות רפואית מתי ואימתי?

לא כל פגיעה רפואית שקרתה נחשבת לרשלנות רפואית, לא כל טעות של רופא נחשבת לרשלנות רפואית. אז מתי כן? איך נדע? לפני כל הגשת תביעה ברשלנות רפואית יש לבחון מספר נושאים חשובים שלפיהם נוכל לדעת האם התרחשה רשלנות רפואית.

ראשית נבחן האם אכן התרחשה רשלנות רפואית במקרה שלנו? לעיתים נדמה לנו שפעולה מסוימת או חוסר פעולה של רופא או מוסד רפואי מהווה רשלנות רפואית, ולמעשה לא תמיד כך הדבר. על מנת לבחון שאלה זו יש להיעזר בשירותיו של רופא מומחה בתחום שיערוך בחינה של כל הנסיבות שסבבו את המקרה, יבדוק את הנפגע, יקרא את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ויגיע למסקנה האם אכן התרחשה באותו מקרה רשלנות רפואית. למעשה רק כאשר ניתן לקבל חוות דעת של רופא מומחה הקובע כי אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית ניתן יהיה להמשיך ולברר את האפשרות להגשת תביעת רשלנות רפואית, היות שקיומה לכשעצמה אינה מעידה בהכרח שניתן להגיש תביעה.

שנית, נבחן האם נגרם נזק ממשי כתוצאה מאותה רשלנות רפואית? לעיתים אנו נתקלים במצבים בהם למרות שהתרחשה רשלנות רפואית ברורה, בפועל לא נגרם כל נזק ממשי ארוך טווח שיהיה ניתן להעריכו באחוזי נכות, או שנגרם נזק מזערי בלבד שאז לא משתלם להגיש תביעה, שכן הפיצוי הכספי שיתקבל יהיה נמוך מהסכום שהושקע לצורך הכנת והגשת תביעה לבית המשפט.

שלישית, נבחן האם ניתן להוכיח קיומו של קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית לבין הנזקים הנטענים. בחלק מן המקרים נראה כי הקשר ברור וחד משמעי, ואולם לא תמיד הדבר כך, וישנם מקרים בהם לא ניתן להוכיח כי נזקי הגוף שנתגלו לאחר מעשה הרשלנות הרפואית אכן מגרמו בגלל הרשלנות הרפואית ואז לא יהיה ניתן להצליח בתביעה.

רביעית, נבחן האם הגשת התביעה כדאית מבחינה כלכלית? הגשת תביעה ברשלנות רפואית כרוכה בעלויות גבוהות, הנובעות בעיקר מהסכומים הנדרשים לצורך מימון חוות דעת רפואית ותשלום אגרה לבית המשפט. לאור כך יש לערוך חישוב של עלויות ניהול התיק מול סכום הפיצוי שיתקבל.

תביעות רשלנות רפואית הנן תביעות משפטיות המוגשות בעקבות נזק גוף ו/או נפש שנגרם כתוצאה ממתן טיפול רפואי כושל ורשלני של רופא או גוף המעניק טיפול רפואי. רשלנות רפואית מוגדרת כסטייה של הרופא מן הנורמות הרפואיות המקצועיות המקובלות של הטיפול אותו הוא מעניק, כי שהן נהוגות באותו רגע נתון שבו התרחשה הפגיעה.

קריטריונים אלו הנם חשובים אך אינם היחידים ויש לקחת נתונים נוספים בחשבון לפני ההחלטה על הגשת תביעה. לפיכך מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ מעורך דין מקצועי העוסק בתחום.

השאר תגובה